FAQ – Co vás nejčastěji zajímá

Prošli jste náš web křížem krážem, ale nenašli jste odpověď na svou otázku? Možná ji objevíte právě tady. Připravili jsme seznam těch nejčastějších.

  1. Jaká zařízení podporují čtení mKnih?
    Technické specifikace k používání Publi systému (platí pro všechny čtečky eMUNI, eOSU, eŠkola aj.)
    • iPad: systém iOS 8 a novější
    • macOS: systém OS X El Capitan a novější
    • Android tablet: systém Android verze 4.4 a novější, velikost displeje 7” a více
    • Android telefon: systém Android verze 4.4 a novější
    • Windows počítač: systém Microsoft Windows 7 SP1 a novější
    Technické specifikace pro čtení knih na webu Prohlížeč nainstalovaný v počítači:
    • Safari 6.1 a novější
    • Google Chrome 48 a novější
    • Firefox 33 a novější
    • Internet Explorer 10.0 a novější
    • Edge
    • Opera 25 a novější
  2. Chci si přečíst mKnihu. Musím být registrovaný uživatel?

    Nemusíte. Knihy, které nabízíme ke čtení zdarma, totiž registraci nevyžadují. Pokud ale chcete svou mKnihovnu rozšířit i o placené publikace, bez registrace se u nás neobejdete. Registrační údaje uchováme v bezpečí našich serverů a použijeme je k tvorbě a odeslání faktur za nákupy, které provedete. Nákupy potom budete hradit platební kartou prostřednictvím služby GoPay.

    Zakoupené knihy systém přiřadí k vašemu účtu a přidělí vám na ně doživotní licenci. Pokud tedy v budoucnu budete měnit zařízení anebo knihu omylem smažete, můžete si ji opakovaně stáhnout.

  3. Mám nové zařízení. Musím si udělat novou registraci?
    Nová registrace není potřeba. Protože ale chráníme všechny mKnihy speciálním klíčem proti překopírování, je nutné změnu zařízení zaevidovat v našem systému. Ale nebojte se, není to nic složitého. Stačí se přihlásit do systému a provést změnu ve vašem uživatelském účtu. A vůbec nezáleží na tom, zda zůstáváte u stejného operačního systému. Licence totiž platí pro všechny podporovaná zařízení.
  4. Jak mohu zakoupit mKnihu?
    V naší mKnihovně úplně jednoduše. Stačí se registrovat a přihlásit, e-shop už vás potom sám navede. Vybranou mKnihu budete platit platební kartou nebo příkazem k úhradě. Jakmile mKnihu koupíte, stáhnete si do svého zařízení odpovídající čtečku (link naleznete v záhlaví portálu), přihlásíte se do ní a můžete si mKnihu stáhnout do zařízení. mKnihu můžete číst vždy jen na jednom zařízení.
  5. Nedaří se mi registrovat ani přihlásit. Co mám dělat?
    V první řadě si zkontrolujte připojení k internetu. Pokud internet běží a jste registrovaným uživatelem, zkontrolujte si, že pro přihlášení používáte správné heslo a e-mailovou adresu. Pokud se vám to nepovede ani tak, zkontaktujte naši zákaznickou podporu a společně tomu přijdeme na kloub. Pokud se vám nedaří registrovat, může se jednat o dočasný výpadek serveru. V takovém případě pár minut počkejte a zopakujte registraci.
  6. Nedaří se mi mKnihu stáhnout ani číst. Jak mám postupovat?

    Pro čtení zakoupených mKnih je potřeba aplikace Publi. Je volně dostupná například v naší mKnihovně nebo na níže uvedených odkazech. Po instalaci čtečky do zařízení ji spustíte a vpravo nahoře (pod panáčkem) se přihlásíte stejnými přihlašovacími údaji jako na našem webu. Kniha se objeví ve vaší mKnihovně označená červenou vlaječkou (již nemá zámek) a můžete si ji rovnou stáhnout do zařízení. Zařízení musí být v době stahování připojené k internetu.

    iOS (Apple tablet) získáte zde

    Android tablet získáte zde

    Chcete-li využít čtečku pro Windows, klikněte v mKnihovně na černou ikonu s nápisem Windows.

  7. Potřebuju knihu převézt ze starého na nové zařízení. Jak na to?
    Celá vaše mKnihovna je uložena na našem serveru. Jediné, co musíte udělat, je v nastavení účtu odebrat staré zařízení, přidat zařízení nové a znovu si stáhnout čtečku Publi. Jakmile se do ní přihlásíte, ukáže se vám seznam všech zakoupených i dříve stažených knih, které si znovu stáhnete do nového zařízení.